پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261957
طرح بيمه فراگير خانواده‌هاي ايراني بيمه دانشجويي
تاریخ انتشار : 1402/09/15 18:37:29
نمایش : 264
رئيس تأمين اجتماعي فارسان گفت: بيمه دانشجويي با ماهيت اختياري و داوطلبانه مختص دانشجويان شاغل به تحصيل است و تنها مي‌توانند از زمان ثبت‌نام و عقد قرارداد به بعد بيمه پردازي کرده و سابقه بيمه براي انها لحاظ شود
عطا زارع در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: بيمه دانشجويي با ماهيت اختياري و داوطلبانه مختص دانشجويان شاغل به تحصيل است و تنها مي‌توانند از زمان ثبت‌نام و عقد قرارداد به بعد بيمه پردازي کرده و سابقه بيمه براي انها لحاظ شود شرايط سني استفاده از بيمه دانشجويي حداکثر 50 سال است و در صورت داشتن بيش از 50 سال سن بايد معادل قرارداد سني سابقه بيمه پردازي داشته باشد.
 
وي افزود: در بيمه دانشجويان سه نوع نرخ حق بيمه وجود دارد که متقاضي مختار است يکي از آن‌ها را انتخاب نمايد نرخ حق بيمه 12 درصد سهم بيمه‌شده بعلاوه 2 درصد کمک دولت و خدمات بازنشستگي و فوت بعد از بازنشستگي به اين گروه ارائه مي‌گردد. نرخ حق بيمه 14 درصد بعلاوه 2 درصد کمک دولت که به اين گروه از بيمه‌شدگان خدمت بازنشستگي و فوت قبل از بازنشستگي ارائه مي‌شود. کامل‌ترين نرخ حق بيمه 18 درصد مي‌باشد بعلاوه 2 درصد کمک دولت و خدمات بازنشستگي فوت و از کارافتادگي ارائه مي‌گردد و مهت پرداخت حق بيمه هرماه تا پايان دو ماه بعد مي باشد.
 
وي تصريح کرد: مدارک لازم جهت ثبت‌نام: کارت دانشجويي معتبر، مدرک تشخيص دانشجو و مورد استناد است و تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت غيرحضوري و از طريق سامانه es.tamin.ir انجام مي‌گردد. در دوره دانشجويي امکان استفاده از خدمات درماني تأمين اجتماعي به‌عنوان بيمه‌شده تبعي پدر يا مادر همچنان براي دانشجو فراهم است و نيازي به پرداخت سرانه درمان مضاعف ندارد؛ و بيمه پردازي که مستمري بازماندگان خود را دريافت مي‌کند تا زمان اشتغال يا ازدواج از مستمري بازماندگان خود نيز مي‌تواند استفاده کند همچنين اين طرح مشمول دانشجويان خارج از کشور و دانشجويان غير ايراني نمي‌باشد.
 
 
وي بيان داشت: بعد از اتمام تحصيل و در صورتي ک فرد شغلي نداشته باشد کماکان از طريق بيمه اختياري مي‌تواند تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي باشد و در صورت کسب‌وکار شخصي مي‌تواند از بيمه حرف و مشاغل آزاد تأمين اجتماعي استفاده کند و در صورت استخدام سوابق بيمه دانشجويي به سوابق بيمه دوران اشتغال متصل مي‌گردد و در صورت استخدام درحالي‌که مشمول بيمه تأمين اجتماعي نباشد و تحت پوشش بيمه نيروهاي مسلح –بازنشستگي کشوري و ... قرار بگيرد امکان انتقال سوابق به ساير صندوق‌ها مي‌باشد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html